هفته به هفته با ما

سلام به سایت خودتون خوش آمدید سعی ما ایجاد رضایت شماست لطفا نکته نظراتون را برای ما به ادرس:haftehbehafteh.persianblog@gmail.com بفرستید. با تشکر مدیر سایت

این عکسها را نبینید!
نویسنده : قاسم بردبار - ساعت ۱۱:٠٥ ‎ق.ظ روز شنبه ۱۳٩٢/٧/۱۳
 

 

 
اجتماعی  - در گوشه وکنار دنیا غذاهایی مصرف می شوند که عجیبند.
سالاد عنکبوت در چین
 
 
 خوراک جنین جوجه در فیلیپین
 
 
معجون مارو عقرب در ویتنام
 

خون مار کبری-نوشیدنی مورد علاقه در نیروی دریایی آمریکا
 
 
سوپ لانه پرندگان-تایلند
 
 
ترشی بچه موش در چین
 
 
چشم ماهی تن در اندونزی
 
 
سوپ سوسک، در چین
 
 
 
 
 
 
سوپ خفاش در چین
 
 
سوپ کرم ابریشم
 

 
 
عصر امپراتوران اینترنتی را در این نقشه ببینید
نویسنده : قاسم بردبار - ساعت ۱۱:٠۳ ‎ق.ظ روز شنبه ۱۳٩٢/٧/۱۳
 

شنبه 13 مهر 1392 - 08:31:00 چاپ

امتیاز به مطلب 2 نفر

 

فناوری اطلاعات > اینترنت - محققان در اکسفورد بر مبنای میزان بازدید از سایتها، اولین نقشه امپراتوران اینترنتی را ترسیم کردند.

 

مطابق نقشه ترسیم شده توسط موسسه تحقیقات اینترنتی آکسفورد {لینک} گوگل با حکومت در 62 کشور جهان بزرگترین امپراتوری را در دنیای دیجیتال به خود اختصاص داده است.

دکتر مارک گراهام و استفانو ساباتا تعداد ملاقات کنندگان unique از یک سایت را در یک روز با تعداد صفحات بازدید شده در یک روز در کشور مورد تحقیق را ترکیب کرده و آمار مندرج را بدست آوردند.منبع آماری آنها سایت الکسا بوده و مطابق آن بعد از گوگل که در 62 کشور امپراتوری می کند، سایت فیس بوک با 50 کشور، رتبه دوم پربازدید ترین سایت را به خود اختصاص داده است.

سومین رتبه  متعلق به سایت بایدو چین است که نسخه بدل گوگل ساخته چینی ها است که در دو کشور محبوب ترین و پربازدید ترین (چین و کره) محسوب می شود.

گفتنی است آمار اخذ شده مربوط به ماههای جولای و آگوست 2013 است که از سایت الکسا اخذ شده و مطابق آن نقشه عصر امپراتوران اینترنتی ترسیم شده است.

هر رنگ نشان دهنده بیشترین تعداد بازدید از یک سایت در کشور و منطقه مورد نظر است و هر سه بلوک نیز نماینده 1 میلیون کاربر اینترنتی است.

کشورها در سایز غیرمعمول نشان داده شده اند که دلیل آن نوع موتور جستجو در منطقه حاکمیت آن سایت است. گوگل به رنگ قرمز و فیس بوک نیز به رنگ آبی نشان داده شده است.

رنگ بنفش متعلق به یاهو است و جالب اینکه در حالی که گوگل در غرب حکومت می کند، نتوانسته در ژاپن نفوذ داشته باشد و همچنان یاهو در این کشور عرض اندام می کند. چین و کره نیز به رنگ سبز موتور بایدو را نشان می دهند که در انی منطقه محبوب تر از سایر سایتها و موتورهای جستجو است.

برای دیدن اینفوگرافیک زیر روی تصویر کلیک کنید

عصر امپراتوران اینترنتی را در این نقشه ببینید

بر این اساس گوگل در اروپا و شمال امریکا و اقیانوسیه حکومت می کند و فیس بوک در خاورمیانه، شمال افریقا و منطقه اسپانیای زبان در قاره امریکا حکومت می کند.

برخی مناطق آسیا البته نسبت به این امپراتوری واکنش مقاومتی نشان داده اند و بایدو در چین و کره سمبل این موضوع هستند که بیشترین جمعیت یکدست اینترنت دنیا را نیز در خود جای داده اند.(در کره بایدو جلوتر از موتور خود کره ای ها بنام Naver است.)

منطقه دیگر قابل بحث در آسیا همان طور که گفته شد ژاپن و امپراتوری یاهو براین سرزمین است. یاهو در تایوان(بعد از خریداری کمپانی Wretch)، روزنامه الوطن ویس در فلسطین، سایت ایمیل mail.ru در قزاقستان و شبکه اجتماعی VK در بلاروس و موتور جستجوی Yandex در روسیه سایتها و حکومتهایی هستند که به نوعی استقلال از گوگل و فیس بوک برای خود تشکیل داده اند.

در مورد افریقا در کشورهایی مانند کنیا، ماداگاسکار، نیجریه و افریقای جنوبی امپراتوری گوگل و در غنا، سنگال و سودان امپراتوری فیس بوک می درخشد.

در 14 کشور نیز یوتیوب که متعلق به گوگل است نیز پربازدید ترین سایت محسوب می شود. در کشورهایی که گوگل حکومت می کند، نیمی از جمعیت اینترنت دنیا در آنجا زندگی می کنند.(بیش از 1 میلیارد ) و بایدو بدلیل جمعیت زیاد در چین و کره در این رده دوم هستند.(نیم میلیارد)

در 50 کشوری هم که فیس بوک حکومت می کند ، کل جمعیت اش 280 میلیون است.

ما هنوز در ابتدای شروع این امپراتوری هستیم و باید سالها بعد ببینیم این نقشه چگونه تغییر می کند.

برای دیدن نقشه زیر در ابعاد بزرگتر روی تصویر کلیک کنید

عصر امپراتوران اینترنتی را در این نقشه ببینید

منبع: آکسفورد


 
 
علیرضا افتخاری قطعه تازه‌اش را به نسرین ستوده تقدیم کرد
نویسنده : قاسم بردبار - ساعت ۱۱:٠۱ ‎ق.ظ روز شنبه ۱۳٩٢/٧/۱۳
 

 

فرهنگ > موسیقی - روزنامه بهار نوشت:

علیرضا افتخاری قطعه تازه‌اش با نام «گل نسرین» را به نسرین ستوده (وکیل و فعال حقوق‌بشر که چند سالی بازداشت بود و هفته گذشته با عفو آزاد شد) تقدیم کرده است. «گل نسرین» را فضل‌الله توکل آهنگسازی کرده است و شعر آن را حسین منزوی سروده است. او خودش در این‌باره به «بهار» ‌می‌گوید: «من نمی‌خواهم در این‌باره حرفی بزنم، ‌شاید خودنمایی به نظر بیاید؛ اما به‌هرحال انگیزه‌ای که من از اجرای این قطعه داشته‌ام در خود آن مستتر است. فکر کردم که خواندن این قطعه می‌تواند به روحیه ایشان کمک بسیاری کند. از آن طرف بر این اعتقادم که هنرمندان باید در مسائل اجتماعی شرکت کرده و واکنش مناسبی داشته باشند؛ اما بهتر است که این واکنش از روی عطوفت و مودت و مهربانی باشد.» او می‌گوید که دلش نمی‌خواهد چندان درباره این قطعه صحبت کند، چون این کار را از عمق وجودش برای زنی خوانده است که روحیه‌اش را در این سال‌ها ستوده است.

 


 
 
روزنامه شرق: رئیس جمهور دستور نظرسنجی برای رابطه ایران و امریکا راصادر کرد/نظر11
نویسنده : قاسم بردبار - ساعت ۱٠:٤٦ ‎ق.ظ روز شنبه ۱۳٩٢/٧/۱۳
 

سیاست > دیپلماسی - روزنامه شرق در یادداشتی نوشت:

اخیرا رییس‌جمهور محترم به دو موسسه نظرسنجی دستور داد تا درباره رابطه ایران و آمریکا از مردم ایران نظرسنجی کنند. این دستور به‌معنای تمایل دولت برای شنیدن نظرات گروه‌های مختلف مردم است و می‌خواهد بداند مردم درباره یکی از مهم‌ترین مسایل کشور و اقدامات دولت چگونه فکر می‌کنند، تا چه حد موافق یا مخالفند و میزان موافقت و مخالفت در میان گروه‌های مختلف اجتماعی چگونه است. 
نظرسنجی همان صندوق رای است که در فاصله‌ زمانی کوتاه و درباره موضوعات مختلف به میان مردم آورده می‌شود. اغراق نیست اگر بگوییم نظرسنجی، هیچ جایگزین دیگری ندارد. نظرسنجی اگر با رعایت موازین علمی و به‌صورت بیطرفانه انجام شود، بازتابی دقیق از افکارعمومی و خواست عمومی مردم است.  اکنون که دولت به این روش روی آورده است و می‌خواهد یکی از مهم‌ترین مسایل پیش‌روی کشور را با اتکا به این روش علمی جلو ببرد، ضروری است به مقتضیات و پیش‌شرط‌های لازم آن توجه کند تا این تصمیم، اثربخش و کارآمد شود. تنها انجام نظرسنجی کافی نیست، آنچه نظرسنجی را به ابزاری دقیق در سیاستگذاری تبدیل می‌کند، استقلال، بیطرفی علمی و امکان گفت‌وگو درباره نتایج است.
وقتی مردم به پرسشنامه‌های نظرسنجی‌ پاسخ می‌دهند، انتظار دارند از نتایج آن باخبر شوند. محرمانه کردن نتایج موجب تمایل به تفسیر افراطی نظرسنجی می‌شود. محرمانه کردن فقط میلِ شنیدن «سخنان مگو» را افزایش می‌دهد و راه را بر درست شنیدن نتایج نظرسنجی می‌بندد.  مردم درباره مسایل مختلف داوری خود را دارند، اگر نظرسنجی‌‌‌ها منتشر شوند و درباره نتایج آن گفت‌وگو شود، هم اعتمادشان به‌نظرسنجی افزایش می‌یابد و هم زمینه‌ای برای اتفاق‌نظرملی را فراهم می‌کند. انتشار نتایج نظرسنجی‌ها می‌تواند به جریان گفت‌وگوی عمومی دامن بزند و از این طریق فهم ما را از دیگرانی که با ما متفاوتند و نظراتی مخالف دارند، افزایش دهد. در عین حال، اعضای جامعه و گروه‌های مختلف خود را در آینه نظرسنجی‌‌ها می‌بینند و آگاه می‌شوند که دیگر گروه‌ها و افراد نیز به اندازه آنان نسبت به سرنوشت جامعه حساسند. نتایج نظرسنجی، آینه‌ای است در برابر جامعه تا خود را بنگرد و عیب و حسن خویش را ببیند. تصورات خود را معقول کند و واقعی بیندیشد.

شرق در یادداشت دیگری به قلم بهروز گرانپایه از مسئولان رسانه ای دولت اصلاحات نوشته است:
11سال پیش در چنین روزهایی انتشار نتایج نظرسنجی از شهروندان تهرانی درباره روابط ایران و آمریکا توسط خبرگزاری رسمی ایرنا، التهاب شدیدی را در جامعه برانگیخت. نظرسنجی به سفارش مرکز پژوهش‌های مجلس و همزمان توسط سه موسسه وابسته به وزارت ارشاد، جهاد دانشگاهی و اطلاعات انجام شد و یافته‌های هر سه نظرسنجی که بر نظر مردم نسبت به انجام مذاکره و برقراری رابطه با آمریکا متمرکز بود، با تفاوت‌هایی دوتا سه‌درصدی یکدیگر را تایید می‌کردند. در آن مقطع، بین 68 تا 76‌درصد شهروندان تهرانی موافق انجام مذاکره با آمریکا بوده و برقراری رابطه را در جهت منافع عمومی ارزیابی می‌کردند. انتشار نتایج نظرسنجی‌ها در رسانه‌های عمومی اما با واکنش‌ها و مخالفت‌هایی روبه‌رو شد. افراد و جریان‌هایی که موافق انعکاس این یافته‌ها نبودند، در مقام نفی و انکار نتایج نظرسنجی‌ها برآمدند و قاضی معروف تهران که این‌روزها ظاهرا متواری است، ماموریت یافت تا با شیوه‌های اختصاصی خود جعلی و نادرست‌بودن نظرسنجی را به اثبات برساند.